17 september 2018

Två dagar i Milano 🇮🇹 / Inte lika ensamt längre

Au Pair i Milano 2018

 
I fredags träffades jag och Sara (tjejen jag var med i Como i lördags) på 📍Biancolatte för att äta frukost tillsammans. Det var ett supermysigt café (tror att de serverar lunch osv också) med fina bakelser (lite fransk stil, typ macaroons och sånna där söta små fina grejjer haha) och även gelato. Men vi skulle som sagt ha frukost så vi beställde varsin liten smoothie bowl, en croissant oså såklart en cappuccino 🥐☕️🍓 Alltihop var jättegott och till ett ganska bra pris ändå, detta gick på typ €9, så det var inte så farligt alls. Cappuccinon kostade liksom €1,5 tror jag haha 🙈 Tips tips!
Sedan gick vi mot Duomo för att jag skulle ta tunnelbanan hem till Bianca. På vägen gick vi bl.a in i en jättefin kyrka. Minns inte alls vad den hette eller var den låg, men den var verkligen sådär pampig som många av kyrkorna är här i Italien. Jag vill verkligen gå in i fler, tycker att det är så häftigt med alla målningar och utsmyckningar som de ofta har ✨
Turist i min egen stad 😉 Här står jag vid 📍Arco della Pace igår eftermiddag innan jag mötte upp lite andra svenskar för Aperitivo (du köper en drink och får då även äta från en buffé och detta kostar typ €7-10 och "pågår mellan ca. 19-21 på kvällen. Det är tydligen en "tradition" härifrån norra Italien och framför allt ska Milano vara extra bra på det här med aperitivo). Vi var först på ett ställe som jag tyckte var jättebra, men när vi sedan förflyttade oss till 📍Living Liqueurs & Delights så var det första inte alls samma grejj hehe. Här var det mer typiskt italienskt med små pizzor, ostar och salami + att lokalen var så mycket mysigare 🥂 Så det kan jag tipsa om, det ligger som sagt vid Arco della Pace (området har massvis av bra aperitivo-ställen enligt min Au Pair-familj). 
Living drack jag en drink med champagne, fläder & rose liqueur och det var rosblad uppepå!!! 🌹 Gissa om jag älskade den??? Och mot marmorbordet.. det var SÅ fint och instagramvänligt haha ☺️ Dock kan jag inte bestämma mig för om den också var god eller bara fin haha. 
 
Att jag nu träffat Sara fler gånger & igår även ännu fler trevliga människor att prata lite svenska med har gjort att jag inte alls känner mig lika ensam längre ❤️ Det känns SÅ skönt och jag är verkligen så glad, för ett tag förra veckan förstod jag inte riktigt hur jag skulle klara mig ensam här i tre månader, men nuså, detta ska nog gå bra tillslut 🙊 Det gäller att hålla sig sysselsatt, träffa människor och att fortsätta kämpa 🙋🏽‍♀️ Mitt tänk att "man är inte alls starkare än man tror" börjar vända till "man är faktiskt starkare än man tror". Hejja hejja mig och ni andra som vågar ge er ut ensamna! Ni är grymma! 💘
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress