Idag var det dags för en förmiddag i Milano igen 🇮🇹 TJOHEJ vad jag har längtat efter att få komma in till centrala Milano igen haha. Mamman i min familj har varit bortrest några dagar så jag har bara varit hemma eftersom det tar sin lilla tid att ta sig in till Milano med buss osv härifrån om jag inte kan åka med henne i bilen på morgonen.. Och sen måste jag hem till Bianca igen osv osv.. Men hur som, jag & Sara träffades vid P.ta Venezia för att testa ett Raw Food Café som jag sprang på förra veckan ✨
📍V3 Raw. SÅ fräsht och gott. Kan verkligen tipsa om detta stället om man tröttnar på all pasta, pizza & glass haha (det har inte jag gjort men ändå 😋🤷🏽‍♀️). Jag åt en avokadomacka, drack en cappo (fast mjölken var typ inte skummad?! Ett minus!! Hehe) och en juice och allt var jättegott (förutom att det saknades skum i cappon då 😉🤷🏽‍♀️). De har även wraps, sallader osv som verkade jättegoda 🙈
 
Här satt vi en stund och pratade och planerade en liten tripp till Rom i slutet av Oktober/början av November. SÅ kul ju!! Vill verkligen hinna se så mycket av Italien som det bara går nu när jag är här 🇮🇹
Efteråt promenerade vi mot Piazza San Babila för att ta tunnelbanan hem. På vägen såg vi denna restaurangen som verkade jättebra och såg såå fin ut, så hit vill vi gå nån dag även om det var lite pricy hehe. Det är tydligen tryffelsäsong snart och eftersom denna restaurangen ju heter Tartufi & Friends (Tryffel & vänner) så kanske det är rätt plats att gå till ☺️😉 Jag har aldrig tidigare ätit riktig tryffel så det hade ju varit kul att testa på nåt lite finare ställe eftersom det är en sådan lyxvara 🙊
På vägen stannade vi även för att fota vid "Vogue-kiosken" som så många andra haha. Jag hade på mig min nya kjol som jag köpte här förra veckan och jag gillar den jättemycket 🙋🏽‍♀️ Har varit osäker på om jag passar i denna modellen men nu slog jag äntligen till och den är ju jättefin?! ✨ Och visst är jag cool där bland motorcyklarna 😌
Näää, lite rolig får man vara på bilderna också haha 😆 Tycker att jag ser ut som en fladdermus här??? 😂🦇
 
Ja vänner, detta var ännu en dag i Milano 🇮🇹 Älskade Milano! Så glad att jag får bo här i några månader och jag vill faktiskt inte boka nån flygbiljett hem.. Även om jag, om jag ska vara ärlig, känt mig ganska nere och ledsen nu under början av denna veckan så får jag nästan lite ångest av tanken att boka en biljett hem 😯 Jag trivs SÅ bra i Italien.. Kan inte alla vänner och familjen bara komma ner hit istället? Det tycker jag låter som en väldigt mycket bättre idé hehe ❤️