Några dagar i livet ✨

21 augusti - Mys hos min fina fina kusinVi åt gott, gick en promenad till havet med hunden och pratade om smått och gott 💘 Precis så som en riktigt härlig dag ska vara!!

22 augusti - Sov ut, åt en härlig frukost hemma, solade och gjorde mig sedan i ordning för att träffa mamma och dricka kaffe ☕️💘 Ännu en härlig dag!

23 augusti - Skolan började och jag hade såklart på mig min favvoskjorta 💙

26 augusti - Shoppade lite, gick en promenad i skogen och vid havet, och åt hallon & björnbär längs vägen 🌟 Efteråt åt vi en riktigt mumsig fisksoppa i värdshuset bredvid vågorna 💙 Det kallar jag underbart!

Och på kvällen kom lillkusinen till oss, och våra gamla My Little Ponys fick åka fram från lådorna. Vilken lycka för den lille plutten haha 🐴💖

Sista delen Barcelona ✨

Vår sista dag i Barcelona hade vi planerat att besöka Park Guell, men oturligt nog så var biljetterna för hela dagen redan slutsålda när vi kom dit 😯 Att det krävdes inträdesbiljett visste vi, men att den skulle behövas bokas i förväg hade vi inte riktigt förstått haha.. Så tyvärr fick vi bara se parken runtomkring, men det var också väldigt vackert 🌴

När vi ganska snabbt kände oss färdiga med parktittandet så åkte vi istället till Triumfbågen och vandrade sedan vidare in i området El Born

Där stannade vi för en cappuccino, i skuggan för Majken, och i solen för mig ☕️ Perfekt plats med best of both worlds helt enkelt haha ☀️ Ville inte missa en enda solstråle!!

Tycker nästan att Barcelona var lite likt Paris på vissa ställen?! En otroligt vacker stad var det iallafall! 😍 Och att den har värme, storstadskänsla OCH strand är ju nästan för bra för att vara sant 🙈

Vi avslutade vår sista kväll med mimosas och jordnötter på vår terass, bara några minuter innan vi fick höra om terrordådet. Vi tog oss dock ut till restaurangen vi bokat bord på senare ändå, och fick en fin kväll trots allt 💖

Tack Majken & Barcelona för en himla bra resa! 💛🌟

Roadtrip med lilla familjen / Österlen

Sista dagen på min & familjens lilla Roadtrip åkte vi till Österlen ✨ Först stannade vi vid Sandhammaren som pappa tipsade oss om innan vi åkte och det var verkligen jättefint. Som en målad tavla typ.. Men jag måste säga att jag tycker verkligen inte om sand haha. Det hamnar ju ÖVERALLT. Speciellt den här, för den var så fin ☀️🌊

Vårt allra sista stopp var i Simrishamn där vi åt pizza och charkuterier på en liten innergård till en trädgårds-/möbelbutik. Otroligt mysigt och trevligt slut på denna lilla tripp 💖🌸