21 september 2018

Shopping & Gelato 🛍🍩

Au Pair i Milano 2018

(null)
(null)
Hej hej frÄn Italien!!
IgĂ„r Ă„kte jag med mamman i min familj (jag bor ju lite utanför Milano, men eftersom hon jobbar mitt i Milano sĂ„ Ă„ker jag med henne nĂ€r hon ska till jobbet pĂ„ morgonen ibland, SÅ smidigt) in till Milano för lite shopping 🙈 Innan affĂ€rerna öppnade satte jag mig pĂ„ ett litet cafĂ© och drack en cappuccino som jag bestĂ€llde pĂ„ Italienska 😋 "Un cappuccino con cacao per favore", det ni 😌😉
(null)
(null)
(null)
Sedan shoppade jag loss pĂ„ 📍Corso Buenos Aires - en av shoppinggatorna i Milano dĂ€r mĂ„nga av de "vanliga" affĂ€rerna finns.. Inte bara typ Gucci, Versace, Channel osv đŸ€·đŸœâ€â™€ïžđŸ›đŸ™ˆ
(null)
(null)
(null)
PĂ„ eftermiddagen gick jag & Bianca till Biblioteket i Nerviano och ser ni hur vackert det lĂ„g?!! Det röda huset Ă€r alltsĂ„ biblioteket!! Helt fantastiskt fint đŸ˜» 
Du hade Ă€lskat att stĂ„ pĂ„ den hĂ€r bron och bara titta pĂ„ vattnet och husen Pappa 🙊
(null)
(null)
(null)
Efter bibblan ville jag ha gelato đŸ˜»đŸ™Š

Den hĂ€r stunden var faktiskt helt fantastisk och vĂ€ldigt speciell. NĂ€r jag satt dĂ€r, pĂ„ en gatukant, med vĂ€rldens finaste lilla tjej, i Italien, med en glass i handen, sĂ„ kom verkligheten och nuet pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ikapp mig. Helt plötsligt sĂ„ förstod jag för första gĂ„ngen att jag Ă€r hĂ€r pĂ„ riktigt. Att jag bor i Italien nu och att den lilla tjejen bredvid mig redan betyder vĂ€ldigt vĂ€ldigt mycket för mig och alltid kommer att göra det. Jag kĂ€nde mig sĂ„ himla tacksam över att jag fĂ„r vara hĂ€r och att jag gör denna resan. Jag kunde verkligen kĂ€nna nuet pĂ„ ett sĂ€tt jag typ aldrig gjort förut... Jag vet inte hur jag ska förklara, men jag vet att jag aldrig kommer att glömma den stunden ❀ Den var vĂ€ldigt speciell för mig.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress