25 september 2018

📍Loano, Italy

Au Pair i Milano 2018

 
En annan fantastiskt fin liten stad pĂ„ Italienska rivieran och som jag fick besöka i helgen: 📍Loano
AlltsĂ„ att bara gĂ„ runt pĂ„ gatorna bland alla dessa otroligt vackra hus.. Det Ă€r verkligen magiskt 🇼đŸ‡č Italien kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjĂ€rta efter denna resan. Det Ă€r ett som Ă€r sĂ€kert ❀
En annan rolig sak med Italien (förutom att det Ă€r sĂ„ vackert, om det nu Ă€r "roligt" att det Ă€r vackert haha) som mĂ„nga av er sĂ€kert kĂ€nner igen, Ă€r ju att varje region har sina specialiteter. Till exempel sĂ„ kommer pesto och focaccia frĂ„n Ligurien dĂ€r bĂ„de Finale Ligure & Loano ligger. SĂ„ i söndags morse gick Silvia & Bianca ut för att köpa nybakad focaccia till frukost.. Vilken dröm va!! đŸ˜» Skulle faktiskt sĂ€ga att det toppar croissanter hehe (jajaja, jag börjar bli en Ă€kta italienare 😋). Och till lunch igĂ„r bestĂ€llde jag en Trofie al pesto.. Det Ă€r alltsĂ„ en pasta pesto med trofie som pastasort.. VĂ€ldigt viktigt att det Ă€r rĂ€tt pasta till rĂ€tt smaker och sĂ„ser har jag fĂ„tt lĂ€ra mig 😉 Mums mums!!
Och i bilkön vid havet pĂ„ vĂ€g tillbaka till Finale Ligure var jag helt lugn enda in i sjĂ€len.. om jag ska vara lite djup haha. Jag kĂ€nde mig verkligen bara helt.. lugn. Tittade ut pĂ„ vĂ„gorna och tĂ€nkte pĂ„ vilka smaker jag skulle vĂ€lja pĂ„ kvĂ€llens kommande gelato 🌊🍩Hakuna matata Ă€r nog ett passande uttryck haha đŸ™đŸŒ
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress