10 september 2018

Framme i Milano 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

VĂ€nner! Jag Ă€r framme i Milano och jag trivs redan sĂ„Ă„ bra verkligen 🇼đŸ‡č🙈
Att sĂ€ga hejdĂ„ till N var hemskt och att lĂ€mna mamma & syster pĂ„ flygplatsen var ocksĂ„ sorgligt.. Det kan man inte sĂ€ga nĂ„got annat om, men att sitta hĂ€r nu och skriva detta Ă€r inte jobbigt över huvud taget đŸ€·đŸœâ€â™€ïž Familjen jag bor hos och vars barn jag ska passa Ă€r sĂ„ himla snĂ€lla, gulliga och trevliga ❀ De tar verkligen hand om mig pĂ„ ett helt fantastiskt sĂ€tt och jag kĂ€nner mig sĂ„ sĂ„ vĂ€lkommen - jag kunde inte önskat mig nĂ„got annat sĂ€tt att bli mottagen pĂ„ đŸ™đŸŒ
 
Jag bor en liten bit utanför Milano, men igĂ„r var vi inne i Milano city och alltsĂ„ vilken stad!!!! Precis lika lyxig kĂ€nsla som jag tĂ€nkte att det skulle vara och alla affĂ€rer Ă€r sĂ„ mycket större Ă€n i Göteborg. Zara-butiken pĂ„ den stora shoppinggatan Ă€r liksom typ ett palats?! Haha 😋 Blir ju inte lite sugen pĂ„ att gĂ„ in och spendera alla pengar pĂ„ kontot pĂ„ nĂ„gon dyr lyxig vĂ€ska hehehe.. Kanske om tre mĂ„nader, nĂ€r jag mĂ€rker hur mycket pengar jag redan spenderat đŸ™ŠđŸ˜‰đŸ™‹đŸœâ€â™€ïž
 
Jag har Ă€ven redan Ă€tit pizza, druckit prosecco, Ă€tit parmesan och tvĂ„ gelato och druckit flera koppar kaffe ☕ Och jag mĂ€rker sjĂ€lv att jag sĂ€ger "oooh I loooove that" nĂ€r vi pratar om mat hĂ€r hemma haha. JAG ÄLSKAR ITALIENSK MAT, OKEJ??? Haha 😍
 
Idag har mamman i familjen visat mig runt i omrĂ„det dĂ€r vi bor och i eftermiddag ska jag passa Bianca (barnet) för första gĂ„ngen. Det ska bli jĂ€ttemyigt hihi 🙊 SĂ„ ja, hittills trivs jag vĂ€ldigt bra och idag har jag inte fĂ€llt en enda tĂ„r och det Ă€r bara tredje dagen. Jag trodde att det skulle vara mycket jobbigare att komma till en ny familj och kastas in i ett helt nytt liv, att inte kunna sprĂ„ket osv, men hittills Ă€r allt bara jĂ€tteroligt â˜ș SĂ„ vi fĂ„r hoppas att detta bara fortsĂ€tter đŸ™‹đŸœâ€â™€ïž
 
Ciao ciao ❀
📍Galleria Vittorio Emanuele, kan inte lĂ„ta bli att Ă€lska denna platsen Ă€ven om det Ă€r fullt av turister överallt hehe 💛 Det Ă€r sĂ„ typiskt Milano!!
Idag var jag & mamman och handlade ocksĂ„ och den hĂ€r disken kommer bli min favorit - det vet jag med sĂ€kerhet redan haha â€ïžđŸ§€
Angelica WĂ„hlin

Wow, vad vackert det ser ut! DrömresemÄl ju!

Lena

Ser otroligt fint ut! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress