24 september 2018

En del av livet som Au Pair ✨

Au Pair i Milano 2018

Ciao! 🇮🇹
I helgen har jag befunnit mig i Finale Ligure, en liten stad på italienska rivieran. Min Au Pair-familj har en lägenhet där och att få åka med dit och uppleva allt jag gjort denna helgen har varit helt otroligt. Att vara Au Pair är verkligen en fantastisk upplevelse. Som jag skrivit tidigare så är det inte alltid lätt; jag kände mig väldigt ensam och ledsen ett tag första veckan och en dag var faktiskt det enda jag ville att åka hem till tryggheten hos familjen, vännerna och N i Göteborg. Känslorna går fortfarande upp och ner och rätt som det är så känner jag hur tårarna trycker bakom ögonen utan att jag egentligen vet varför... Men den senaste veckan har dessa tillfällena varit mycket färre än förra och de går över mycket snabbare. 
 
Hur som helst. En del av att vara Au Pair och faktiskt bli en del av en familj innebär att man får uppleva saker som man antagligen (iallafall är det såhär för mig) aldrig någonsin skulle fått uppleva annars. I helgen åkte jag alltså med familjen till deras "beach house" som dom kallar det, som ligger i 📍Finale Ligure och jag kan säga att det är den vackraste platsen jag någonsin sett. Jag trivdes så fantastiskt bra där och hade jag haft pengar kan jag på riktigt säga att jag hade köpt ett hus eller en lägenhet där utan att ens tänka efter haha. Det var verkligen helt otroligt fint och jag älskade att bara gå runt och titta på palmerna och alla vackra hus! SÅ glad att jag fick åka med dit! Och det är en så galen känsla att jag "bara åkte med" utan att det liksom ligger någon planering bakom.. inga flygbiljetter, inget hotell.. jag bara hoppar in i bilen med familjen och helt plötsligt är jag på jordens paradis 🤷🏽‍♀️ Detta är liksom mitt liv nu, inte bara en liten resa under en vecka..
Alltså ser ni?! Och att kunna sola & bada bland palmerna i slutet av september. Helt fantastiskt 🙏🏼💛
Un gelato al giorno toglie il medico di torno 🍦 En glass om dagen är bra för magen 😋
 
Men det där med att man får uppleva saker som man nog aldrig skulle fått uppleva annars när man är Au Pair.. Det gjorde jag verkligen i lördags kväll. Min familjs bästa kompisar bor på en sån där stor lyxbåt som jag & min syster går runt och drömmer om när vi är utomlands, och på lördagen åkte vi till Loano, en liten stad "bredvid" Finale Ligure, där de har sin båt, för att äta middag. Jag blev alltså serverad prosecco (Italiens GULD hehe 🥂) och hemgjord carbonara av en italiensk familj på en stor båt i Italien. För mig är det helt ofattbart. Det är verkligen en dröm och något jag aldrig någonsin kommer att glömma, eller trodde att jag skulle få uppleva.
 
Jag är SÅ glad att jag vågade lämna tryggheten där hemma åka iväg som Au Pair!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress