13 oktober 2018

"Vet du hur mycket jag älskar dig?" ❤️

Au Pair i Milano 2018

Torsdag 4 oktober 2018 📍Milano, Galleria Vittorio Emanuele
I torsdags träffade jag Sara hyfsat tidigt på morgonen för att kunna fota i Galleria Vittorio Emanuele utan att det skulle vara knökat med folk i bakgrunden som det juannars är där i princip dygnet runt haha... Men iallafall lite lugnare på morgonen ✨ Några fina små bilder fick vi allt till ☺️ Även om det väl är lite turistigt att stå där och fota så är det ju sååå fantastiskt fint där alltså 😻 Jag måste säga att Duomo och Galleria Vittorio Emanuele är med på top tre av mina favoritställen i Milano🇮🇹
Efter lite fotande så promenerade vi bort till 📍Bar Martini, Dolce&Gabbana för en god cappo. Det var verkligen överpris (en cappo kostade €5, vanligtvis kostar det typ €1,5-2) men vad kan man vänta sig när man sitter på ett café tillhörande Dolce&Gabbana egentligen? Haha 🤷🏽‍♀️ Hur som helst så var det väldigt kul att besöka och ett coolt/mysigt/modernt café (finns även restaurang, bar osv) ⭐️
 
Vad jag dock inte visste under tiden som jag & Sara fotade, eller när vi satt där och smakade vår cappo, var att min fina pojkvän satt i en taxi påväg från flygplatsen i Milano till oss för att överraska mig!!! Sara sa att hon skulle gå på toa och när jag sitter där själv så ringer Niklas och säger "Vet du hur mycket jag älskar dig?" och mitt svar var roligt nog "Varför säger du det nu?" haha. Oså sa han "jag tänker inte fira att du & jag har varit tillsammans ett år, utan dig" och redan då började mitt hjärta slå snabbare, men jag fattade fortfarande ingenting så jag sa "vad menar du med det?" och efter ett tag så sa han "titta rakt fram" och då stod han där. MIN NIKLAS var i Milano och på lördagen skulle vi få fira ett år TILLSAMMANS!!! ❤️ Alltså jag blev SÅ chockad. Det var heeelt sjukt och jag är förvånad över att jag inte svimmade.. Satt och skakade efteråt haha. Tack älskling för världens finaste överraskning! Och tack Sara för att du lyckades skriva med Nicke hela morgonen utan att jag såg haha!!
 
Efter en pizza-slice & focaccia till lunch så åkte jag hem till Bianca och var med henne under eftermiddagen som vanligt. Men på kvällen åkte jag sedan in till Milano och min fina ❤️ Vi satte oss på en restaurang i Brera och åt varsinn pasta och drack vin. Vilken dröm! 🍷🇮🇹
Sedan somnade jag gott bredvid min älskling och morgonen därefter vaknade jag på bästa möjliga sätt. Bredvid min N 💘 Som jag saknat att sova i hans famn! Ni kan ju tänka er att kramar från min pojkvän var välbehövligt och väldigt efterlängtat mitt i allt kaos med att försöka byta familj och grejjer här i Italien 🙏🏼
På fredagen åkte vi in till Duomo där vi shoppade litegrann ✨ Oså pausade vi för lunch på 📍Il bar, rooftopen uppe på La Rinascente. Jag åt lasagne och drack ett glas rosé i solen med världens bästa vän och pokvän bredvid. Förstår ni hur underbart det var? ☀️ Förutom att det var väldigt mysigt, och att jag hade njutit oavsett hur maten smakade eftersom att jag var där med min kärlek och inte brydde mig om något annat i världen just då, så kan jag tillägga att maten var jättebra!! Min lasagne var verkligen supergod och Nicke var också nöjd, så jag kan verkligen tipsa er om att gå dit. Utsikten över Duomo är ju inte heller helt fel om jag får säga det själv 😉😋
Jag vill pussa dig här om & om igen hundra gånger om Niklas 🇮🇹 Jag älskar dig ❤️
Efter en gelato, ännu lite mer shopping och en titt på Castello Sforzesco så åkte vi hem och gjorde oss i ordning för aperitivo 🍹 Vilken dag va! 🙏🏼
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress