15 oktober 2018

Milanos bästa Gelato 🇮🇹🍨⭐️

Au Pair i Milano 2018

📍ChocolatVia Giovanni Boccaccio 9 Milano
 
I torsdags mötte jag upp Johanna & Jasmina vid Cadorna för en gelato på ett café som de varit på innan och alltså HJÄÄÄÄLP MIG vad god deras glass var!!! 😻 Jag vågar faktiskt säga att det är den bästa gelaton jag ätit här i Milano hittills. Och då ska jag tillägga att jag är EXTREMT noggrann & kräsen när jag bedömmer min gelato haha. Den ska såklart smaka mycket och väldigt gott, men den måste även vara väldigt väldigt krämig i konsistensen för att den ska bli 100% godkänd av mig hehe 😋 Jag tror att jag är extra kräsen efter Bologna-resan för två år sedan med mamma & syster. Eftersom att mamma också bott i Italien och rest här väldigt mycket så vet hon hur en riktigt bra gelato ska vara och smaka, och det tog jag efter under den resan haha. Det finns gelato (som alltid är godare än glassen i Sverige haha, inget snack om saken!!), men sedan finns det GELATO! Punkt slut haha!
 
 Dessutom är detta stället inte bara en liten "lucka" med glass utan ett väldigt modernt och fräscht café där man alltså även kan sitta inne och njuta av sin gelato, kaffe eller bakelse eller vad man nu vill ha. Regnet öste verkligen ner i torsdags så vi satt där inne och snackade vilket var supermysigt ⭐️ Caféet hade även väldigt bra wifi haha, alltid ett plus 😻
Så ja, har ni vägarna förbi Milano, åk/gå till Chocolat vid Cadorna!! 🍨 Ni kommer inte att ångra er, och de hade väldigt många smaker att välja på. MUMS!
Jag tog Crema al croccante (vanilj, kola & mandel) e Cioccolato al arancio (apelsinchoklad) 🍊 Alltså det var som en dröm haha 😹😋
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress