2 oktober 2018

En septemberhelg i Milano 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

I fredags eftermiddag/kvĂ€ll mötte jag upp Sara i Milano för att Ă€ta middag tillsammans ✹ Jag hade bokat bord pĂ„ 📍Antica Osteria Stendhal efter att ha lĂ€st att Michaela Forni tipsade om den restaurangen. Det var en vĂ€ldigt typiskt italiensk restaurang inredningsmĂ€ssigt men Ă€ven menyn sĂ„klart. Priserna var bra och jag Ă„t en pasta med nĂ„n speciell champinjonsort och parmesan som var jĂ€ttegod 😋 Men det bĂ€sta var nog Ă€ndĂ„ inredningen och miljön, det var erkligen sĂ„Ă„Ă„ italienskt och mysigt tycker jag 🙈
Efter middagen var det sĂ„klart dags för en gelato innan jag var tvungen att röra mig hemĂ„t igen. Det var en sĂ„Ă„Ă„ mysig kvĂ€ll, och SÅ bra start pĂ„ helgen som fortsatte lika bra ⭐
I lördags skulle jag nĂ€mligen trĂ€ffa Sara igen och pĂ„ vĂ€gen frĂ„n stationen till Slottet dĂ€r vi skulle trĂ€ffas sĂ„ köpte jag en liten kaffe, mums, det mĂ„ste man dricka nĂ€r man Ă€r inne i Milano! Minst en! ☕ 
 
Och mamma, bilden pĂ„ mig och kaffen tog jag till dig â˜ș Jag frĂ„gade mamma hĂ€romdagen om hon tycker att det Ă€r roligt att jag har bloggen sĂ„ att hon liksom kan fĂ„ följa med pĂ„ resan (förutom att jag smsar henne typ varannan sekund om vad jag gör, men Ă€ndĂ„ hehe), och dĂ„ svarade hon "Ja, jĂ€ttekul, men det Ă€r vĂ€ldigt mycket bilder pĂ„ hus" hahah. Det Ă€r ju sant.. Men alla hus Ă€r sĂ„ fina hĂ€r sĂ„ jag mĂ„ste mĂ„ste mĂ„ste fota dem 😅 Men hĂ€r mamma har du en liten selfie med min kaffe som uppblandning bland alla husbilder 😉😚
Vi trĂ€ffades som sagt vid slottet och alltsĂ„ det var sĂ„ fint dĂ€r??!! Jag trodde verkligen inte att det omrĂ„det hade mer att erbjuda Ă€n just slottet hehe, men precis nedanför finns en shoppinggata och i Brera-omrĂ„det finns det en massa restauranger som verkar jĂ€ttebra (och som enligt min vĂ€rdfamilj ocksĂ„ ska vara vĂ€ldigt bra, de flesta iallafall) đŸ™ˆđŸ€·đŸœâ€â™€ïžđŸ˜»
Till exempel sĂ„ finns denna vinbutiken pĂ„ shoppinggatan (Via Dante) dĂ€r nedanför. Den var sĂ„Ă„ fin och det fanns Ă€ven bord för att Ă€ta osv sĂ„ det verkar ju vara som en liten restaurang dĂ€r inne ocksĂ„. SĂ„ roligt haha â­ïžđŸ·
Efter tusentals steg (alltsĂ„ man gĂ„r sĂ„ mycket hĂ€r, det Ă€r helt galet, i söndags gick jag 17ÂŽ000 steg 😳) och tittande i lite affĂ€rer sĂ„ promenerade vi tillbaka till Brera-omrĂ„det för pizzalunch. Jag Ă„t min första pizza och drack ett glas prosecco. SÅ MYSIG LUNCH! ⭐ Och att jag kunde gĂ„ runt med klĂ€nning i slutet av september i strĂ„lande sol, det Ă€r vekligen helt fantastiskt ☀
OsĂ„ blev det söndag och jag trĂ€ffade tvĂ„ utav Saras kompisar pĂ„ Ă€nnu en hĂ€rlig lunch i Milano 🇼đŸ‡č
Vi Ă„t pĂ„ 📍Granaio och det var helt okej fĂ„r jag vĂ€l sĂ€ga. Det var absolut gott, men inte den bĂ€sta pastan jag Ă€tit hehe. Man blir lite krĂ€sen hĂ€r i Italien 😌😉 DĂ€remot var det vĂ€ldigt vĂ€ldigt trevligt sĂ„ jag var nöjd och glad Ă€ndĂ„ 💘 DĂ€refter promenerade vi bort till Navigli. Jag hade aldrig varit dĂ€r innan men det var sĂ„ fint. Dock tydligen extra mycket folk eftersom att det var nĂ„gon markand eller nĂ„got, men jag kan verkligen tĂ€nka mig att det Ă€r SÅ mysigt att Ă€ta middag dĂ€r pĂ„ kvĂ€llarna đŸ˜»
 
DĂ€r Ă„t vi gelato och sedan började jag röra mig hemmĂ„t. Men hörrni, vilken hĂ€rlig helg va?? đŸ™đŸŒ Tre dagar i Milano och jag kan bara fortsĂ€tta sĂ€ga att jag ÄLSKAR den hĂ€r staden ❀
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress