22 november 2018

Svenskt kaffe, svensk fika 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

Ciao Giovedi! Hej Torsdag!
Sitter pĂ„ favoritcafĂ©et och dricker kaffe. NĂ„gon som Ă€r förvĂ„nad? Tror inte det haha 😅 MĂ€rker verkligen att jag har en vardag hĂ€r nu och alla mina blogginlĂ€gg blir ju typ i princip likadana heh 🙈 Men jag tĂ€nker att jag fortsĂ€tter lĂ€gga upp bilder och sĂ„ Ă€ndĂ„, Ă€ven om ni nog redan förstĂ„tt att jag Ă€ter pasta flera gĂ„nger i veckan, dricker Ă€nnu fler koppar kaffe och hĂ€nger med kompisar nĂ€r jag inte Ă€r med barnen haha ⭐ Det kommer vara sĂ„ kul för mig att titta tillbaka pĂ„ sedan nĂ€r jag kommer hem đŸ’–đŸ˜»
 
SĂ„ here we go again, lite bilder frĂ„n veckan â˜ș
Först och frĂ€mst, i söndags trĂ€ffade jag Jasmina & Sara för frukost pĂ„ 📍LĂșbar som jag velat gĂ„ till sĂ„ lĂ€nge!! AlltsĂ„ ser ni hur fint det Ă€r dĂ€r?? Verkligen sĂ„Ă„ mysigt ⭐ Fast jag blev lite besviken pĂ„ det jag bestĂ€llde hehe.. Trodde jag skulle fĂ„ en god macka med ricotta men det var.. lite bröd med ricotta bredvid haha đŸ€·đŸœâ€â™€ïž Men men, gott iallafall 😋
Efter frukosten jag gick och Sara runt pĂ„ stan och letade efter ett par örhĂ€ngen till mig men de var slut ÖVERALLT sĂ„ tillslut Ă„kte jag till centralen och dĂ€r fanns det ETT par kvar đŸ™đŸŒ Halleluja haha ✹ Det Ă€r alltsĂ„ de pĂ„ bilden 🙈
Och pĂ„ vĂ€gen hem lös solen sĂ„ fint under den hĂ€r bron 🌅🌇
I mĂ„ndags trĂ€ffades jag & Johanna för att kolla pĂ„ flamingosarna vid 📍Villa Invernizzi 🌿💞 SĂ„ random att det finns ett hus med flamingos utanför, mitt i stan?! Fina var dom iallafall, men de vĂ€grade titta upp nĂ€r vi skulle fota haha... Alla stod verkligen med huvudet ner i vattnet HELA tiden 😅 HallĂ„Ă„Ă„Ă„ vi vill ju fota er!!
NĂ€r vi gett upp pĂ„ flamingosarna sĂ„ gick vi till 📍California Bakery dĂ€r vi Ă„t lunch och fikade 🍮 Och alltsĂ„ "svensk fika" Ă€r inget man skojjar bort mina vĂ€nner 😅 Vi bĂ„da drack kaffe Americano med mjölk osĂ„ delade vi pĂ„ en cheesecake och brownie! OJ VAD GOTT DET VAR! Och sĂ„ himla mysigt att fika haha â˜ș Kaffe har jag ju druckit.. och Ă€tit massa gelato, men inte suttit och fikat sĂ„hĂ€r sedan Sverige, och inte druckit sĂ„nt hĂ€r vanligt kaffe 🇾đŸ‡Ș Gott gott gott!
I tisdags var jag bara hemma och gjorde ingenting och igĂ„r trĂ€ffade jag... SURPRISE... Johanna, och lunchade och Ă„t gelato & drack kaffe ☕
 
Nu ska jag strax gĂ„ och handla mjölk och nĂ„got annat som jag skrivit ner pĂ„ italienska och mĂ„ste frĂ„ga om i affĂ€ren haha. Förstod inte riktigt vad det var đŸ€·đŸœâ€â™€ïž Sedan ska jag hĂ€mta Matteo pĂ„ skolan osĂ„ ska vi gĂ„ hem och Ă€ta lunch med nonna, nonno & hushĂ„llerskan ✹ Det Ă€r alltid jĂ€ttemysigt nĂ€r nonna & nonno Ă€r dĂ€r och har lagat mat tycker jag, det tyckte jag i den förra familjen ocksĂ„. Det kĂ€nns sĂ„ italienskt pĂ„ nĂ„got sĂ€tt att mormor stĂ„r och lagar mat till sina barnbarn hihi 🇼đŸ‡č🙊 Sen kommer ju inte jag och hushĂ„llerskan överens sĂ„ bra kanske... Men det Ă€r bara att vara glad heh 😅
 
Hörs snart igen ❀
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress