19 november 2018

Min första risotto 🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Buonasera! ⭐️
Här ligger jag och vilar bredvid Matteo medan han spelar TV-spel 🙈 Men låt er inte luras av hur stillsamt och härligt det verkar, alldeles strax är TV-spelstiden slut och då vet man aldrig vad som händer. Finns en ganska stor risk att jag får en utskällning av en 10-åring som samtidigt smäller igen dörren till sitt rum och vägrar prata med mig under resten av kvällen heh 😅 Det är nämligen inte alltför ovanligt att det slutar så om kvällarna haha.
 
Det är även snart dax för mig att dra mig upp ur soffan för att laga risotto till middag. Det är första gången jag ska göra det själv utan min värdmammas hjälp men det ska nog gå bra. Har skrivit ner EXAKT hur man ska göra haha. Och hörrni, appropå risotto, det är SÅ gott ju!! Hade ätit det en gång för jättelängesen innan jag kom hit men det kommer ju från Milano och hos denna familjen äter vi det ganska ofta faktiskt. Älskar det 😻 Med massa parmesan på såklart haha 🧀 Menhar aldrig beställt det på restaurang ändå.. Måste göra det någon dag 🤷🏽‍♀️
 
Efter middagen ska jag bara dricka en kopp te som vanligt och sedan är det läggdags 😴 Har inte några planer för imorgon men tror att jag ska gå till mitt favvocafé hihi 🙈 Så mysigt så! Känner mig verkligen hemma här i Milano nu ❤️🇮🇹 Har mina älskade vänner här, vet var "allt" ligger och hittar "överallt", hur familjen funkar osv.. Men nu är det bara 32 dagar kvar här, eller ja 31 imorgon, så nu ska jag se till att njuta ordentligt! ❤️ Milano kommer alltid att vara mitt andra hem och även om det ska bli skönt att komma hem på vissa sätt, så börjar det kännas väldigt sorgligt också 🙁 Som jag och Johanna pratade om idag; vi vill fortsätta leva lyxlivet och äta luncher på restaurang flera gånger i veckan, fota alla fina hus och upptäcka våra favoritställen här och ta tåget till andra städer ❤️ Man hittar på så himla mycket kul här HELA TIDEN verkligen! Även om det ibland bara är att dricka en kaffe och sedan promenera en stund så är det så härligt här 🥰 Så nu är det njuta njuta njuta av denna Milano-lyx-bubblan som gäller 💃🏽 Även om det innebär att jag kommer vara lite fattigare än jag räknat med när jag kommer hem hehe 😅 Men att gå runt i alla fina områden är ju faktiskt gratis, och bara att få vara här, leva här, skratta med vännerna och laga risotto till middag hos familjen är faktiskt helt underbart (även om jag ibland saknar alla där hemma lite extra och ibland hamnar i små dippar, det är ju också verkligheten såklart. Allt är inte perfekt här, det vill jag också säga, men för det mesta är allt bara väldigt härligt hihi🙈) 🇮🇹
-
Update: Risotton blev jättegod 😉 Hejja mig! Nu är jag en riktig Milano:are 🙈⭐️
Gonatt! Eller, Buona Notte ✨




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress