27 november 2018

Middag x3 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

Inledde helgen med middag hemma hos Johanna i fredags ✹ Det blev husmanskost, som Johanna sĂ„ fint kallade det haha. Caprese, focaccia, massvis av parmesan och min favvo: spĂ€tzle di spinaci 🇼đŸ‡č SĂ„ tevligt sĂ„! En riktig myskvĂ€ll ❀
I lördags besökte jag & Johanna som sagt Villa Necchi Campiglio och pĂ„ kvĂ€llen möttes vi upp igen vid Porta Venezia för att Ă€ta middag pĂ„ 📍Toscanino Milano tillsammans med Sara & Jasmina. 
Till förrĂ€tt delade vi pĂ„ en ostbricka som var SÅ GOD (nĂ€he, som om den inte skulle vara god? Det Ă€r ost vi snackar om haha 🧀)! Och till huvudrĂ€tt Ă„t jag nĂ„n pasta som jag inte minns vad den var fylld med hehe, men den serverades iallafall pĂ„ valnötskrĂ€m och med parmesan och parma. DUNDERGOD ⭐ Skulle fakitkst vĂ„ga sĂ€ga att det var topp 3 godaste pastan jag Ă€tit hĂ€r 🙈 Recommen recommend: Toscanino 🇼đŸ‡č Dessutom vĂ€ldigt mysig restaurang "utseendemĂ€ssigt" ocksĂ„ â˜ș
BĂ€sta Johannis ❀
Efter middagen Ă„kte vi till Arco Della Pace för drinkar precis som de tvĂ„ lördagarna innan. Vi börjar fĂ„ riktiga lördags-kvĂ€lls-rutiner hĂ€r haha đŸ€·đŸœâ€â™€ïžđŸŒŸ Och sedan gick vi ut och dansade pĂ„ Old Fashion Club đŸ’ƒđŸœ Ingen av oss kom vĂ€l igĂ„ng riktigt ordentligt.. Men det var en rolig kvĂ€ll Ă€ndĂ„ 🎉
Å sen blev det söndag och jag gjorde absolut ingenting vĂ€rt att skriva om haha ✹ HĂ€r Ă€r iallafall en bild frĂ„n söndagens middag; risotto och pizza-rester framför film i sĂ€ngen. Gott, italienskt och mysigt 🙊 Fram tills att familjen började brĂ„ka pĂ„ andra sidan vĂ€ggen 🙄
 
Ännu en mysig och rolig helg med andra ord 🇼đŸ‡čđŸ™đŸŒ
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress