4 november 2018

Mamma & Syster på besök ⭐️🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Ciao!!
Hur mår ni? Jag mår bra ⭐️ Har haft ont i halsen och huvudvärk som inte vill försvinna nu ett tag, men nu börjar det äntligen bli lite bättre 🙏🏼 Tror att det beror på att sommar har blivit höst här i Milano 😯 Helt plötsligt blev det kallt och har regnat varje dag i flera dagar.. Och detta vädret kom precis lagom till att mamma & lillasyster kom hit 😅 Förra fredagen så landade nämligen min älskade mamma & syster i Milano för att vara här en vecka med mig ❤️🇮🇹 Såå mysigt!! Hade längtat såå mycket efter den veckan med mina två favvisar 👧🏽👩🏽
 
Trots regn och rusk så hade vi en SÅ bra vecka tillsammans ❤️ Här ska ni få se några favvostunder från varje dag (tänkte välja ut några få bilder men det blev visst en hel del hehehe, antar att hela veckan var en favoritstund) ⭐️⭐️⭐️ Och ja... de här favoritstunderna inkluderar en hel del kaffe, pasta, gelato, pizza och prosecco haha 🇮🇹
Fredag 26 oktober, Vi började såklart med en gelato på 📍Chocolat 🍨 Och sedan promenerade vi förbi slottet och bort till 📍Duomo, för Duomo måste man ju se direkt ⭐️ Mer Milanokänsla än där finns det inte haha 🇮🇹
 
Sedan åkte jag hem för att vara med barnen och på kvällen kom mamma & syrran hem till oss för att äta piza tillsammans 🍕Det var så roligt att få visa dem hur jag bor- och vilka jag bor med ☺️
Lördagen bestod av finkaffe på 📍Dolce&Gabbannas Martinibar (där även en viss pojkvän överraskade mig för prick en månad sedan idag ❤️) ☕️, massa shopping, shoppinglunch på 📍Spontini där pizzorna var drömgoda!! Asså deras tomatsås var SÅ god! Och sedan middag på 📍Officina 12 som mamman i min förra familj tipsat mig om. Restaurangen ligger i Navigli och många locals brukar gå dit. Deras meny var lite speciell, inte de traditionella rätterna som vi tänker på (typ carbonara, bolognese, spaghetti pomodoro osv), men det var väldigt gott 🥂🍴 Sedan avslutade vi med gelato också 😋
Söndag. Shopping i shoppingcentrumet 📍Il Centro som ligger en bit utanför Milano, nära där jag bodde hos min förra Au Pair-familj och sedan Aperitivo på 📍Living vid Arco della Pace. Min drink var inte så god haha, men maten där är bra och mammas mojito var god ✨🍹Men sällskapet var bäst hihi ❤️
Måndag och ett besök på 📍Fondazione Prada 
På tisdagen var det äntligen sol och vi började dagen med kaffe på 📍10 Corso Como. Ett måste att besöka när jag har gäster här hehe, ÄLSKAR det stället!! Sedan promenerade vi bort till Brera där vi åt lunch på 📍Osteria di Brera. De har enligt mig den godaste carbonaran i Milano hittills så den var jag självklart tvungen att "visa" mamma och syster. Dessutom är restaurangen väldigt mysig och priserna är bra så det är ett bra tips både för lunch och middag om ni har svängarna förbi Milano 🇮🇹🍝 Och sen tryckte vi i oss en glass (fortfarande mätta men jag ville också hinna äta glass innan jag behövde åka hem till barnen haha) från 📍Casa Infante som har den näst bästa gelaton här enligt mig. 
Onsdag. Mamma & syster åkte till Como men jag stannade kvar i deras hotellsäng hela dagen och sög på halstabletter tills det var dags att gå hem och städa lite innan jag hämtade Matteo på skolan. Det var SÅ GÖTT att bara ligga där i en stor säng helt ensam och äta parmesan till lunch som de hade i sin kyl på rummet haha 😅🧀 På kvällen gick jag tillbaka till deras hotell oså köpte vi pizza som vi åt i sängen och kollade på film 🍕HUR MYSIGT????
Torsdag och schemat stod kaffe & croissant på 📍Marchesi 1824 innan Mary Poppins-musikal. Vi förstod ingenting eftersom det var på italienska haha (jag märkte dock att jag förstår liiiitegrann iblaaand haha 🇮🇹) men det var ändå väldigt roligt att ha varit på teater här i Milano ⭐️ Och efteråt åt vi middag på 📍Miscusi som var superdupermegabra. En enklare restaurang där du väljer pastasort och sås själv och det var sååå himla gott 🥂 Vi blev proppmätta men köpte med oss tiramisu som vi delade på på hotellet. Mums!!!! 😻
 
Och sedan var det fredag. Då shoppade vi litegrann, drack kaffe och åt en sista gelato på Chocolat innan jag skulle hem och vara med Sara, äldsta barnet här hemma, på kvällen 💛 På lördagmorgonen promenerade jag bort till hotellet och åt frukost med mamma & syster, som varje morgon, och sedan sa vi hejdå ❤️ 
 
Sådärja, nu vet ni typ exakt vad jag gjort den senaste veckan här i Milano om någon undrade haha 😋 
Tack mamma & F för en underbar vecka!! Ti amo 🇮🇹
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress