6 november 2018

En kaffestund i Milano jag kommer minnas // Min favoritmat 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

VĂ€nner, idag hade jag en sĂ„ fin stund hĂ€r i Milano som jag mĂ„ste dela med mig av 💖
Skulle gĂ„ och handla tvĂ€ttmedeln, yoghurt, mjök och lite sĂ„nt dĂ€r som behövdes hĂ€r hemma till mig och familjen, och pĂ„ vĂ€gen kĂ€ndes det tomt och jag saknade mamma & syster eftersom jag gick den vĂ€gen varje morgon till deras hotell, efter att ha lĂ€mnat Matteo pĂ„ skolan, för att Ă€ta frukost med dom nĂ€r dom var hĂ€r och hĂ€lsade pĂ„ âœš SĂ„ jag gick dĂ€r och saknade mamma & F men sĂ„ gick jag in pĂ„ ett litet cafĂ© och bestĂ€llde en kaffe (veeet att man inte ska dricka cappuccino, latte macchiato osv efter 11 hehe, men var sĂ„ sugen đŸ˜« SĂ„ jag fick vara en turist som "inte vet" hur man dricker kaffe i italien idag haha 😅). OsĂ„ satte jag mig vid deras smĂ„ bord utanför och det var som att hela min dag vĂ€ndes i ett enda svep. Jag blev helt fylld av lugn och lycka över att bara sitta dĂ€r och dricka min kaffe ☕
I min dagbok skrev jag precis tre anledningar till att det var en sĂ„ mysig stund som jag kommer att minnas lĂ€nge: 
 
"1. För att kaffen var supergod. Tog en latte macchiato idag faktiskt och det var SÅ GOTT! ☕
2. För att jag kunde sitta ute med solen som kikade fram sĂ„ fint mellan de orangea höstlöven. HUR hĂ€rligt? 🍁
3. För att han som jobbade dĂ€r och gjorde kaffet till mig var vĂ€rldens gulligaste. FrĂ„gade vart jag kom ifrĂ„n jĂ€tteglatt och nĂ€r jag gick sa han "Ciao Ciao GRAZIE Ciao" och log superstort. Blev SÅ glad av honom! Dit ska jag gĂ„ igen. 💘"
 
Ja antinen sĂ„ har jag blivit kaffeberoende hĂ€r i Italien (mycket möjligt haha) sĂ„ att kaffe gör mig vĂ€ldigt lycklig, eller sĂ„ var kombinationen liten mysig kaffebar i Milano, glad barista och solsken mellan höstlöven vĂ€ldigt bra och glĂ€djespridande ☀ Vill aldrig lĂ€mna Italien och alla dessa mysiga kaffestunder 🇼đŸ‡č
 
Hoppas att ni ocksĂ„ har en fin dag ❀ Nu ska jag ta hand om Matteo som fick gĂ„ hem tidigare frĂ„n skolan pĂ„ grund utav huvudvĂ€rk idag. Och ikvĂ€ll ska vi Ă€ta carbonara till middag đŸ˜» Min favoritmat efter spĂ€tzle di spinaci con parmeggiano 🧀 Har jag visat er den matrĂ€tten??? Jag tror inte det. MĂ„ste passa pĂ„ att visa nu:
SpĂ€tzle Ă€r typ en slags pasta/gnocchi som man Ă€ter mycket "i bergen" hĂ€r i Italien och i min förra vĂ€rdfamilj Ă„t vi spĂ€tzle di spinaci (alltsĂ„ spĂ€tzle med spenat) ganska ofta till lunch. Man steker den i olivolja tills den Ă€r varm och al dente och sedan river man över MASSOR av parmesan (ja det mĂ„ste man ju inte, men utan parmesanen Ă€r det inte samma sak). AlltsĂ„ det Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt gott đŸ˜» Jag hoppas verkligen att jag ska kunna hitta detta hemma!! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress