7 maj 2018

”Du kan inte göra mer än ditt bästa”

Åsikter & tankar

(null)
 
Det var så konstigt imorse när jag kom till skolan och gick igenom innergården för att komma till rätt sal. Jag stannade framför "trädet" på bilden och tänkte att "jag borde verkligen ta en bild här nu när det är så fint med blommorna, så att jag kan minnas hur fin skolan var när jag slutar om en månad". 
 
Som många av er vet, men också kanske har förstått, så har jag inte tyckt att gymnasiet har varit en dans på rosor (appropå bilden haha 🌸) direkt. Press, stress, tårar & ångest har varit vanliga känslor tyvärr. Men nu när det (äntligen) närmar sig slutet så känner jag allt oftare, emellan all sista stress, hur kul jag också har haft. Jag har fått jättefina kompisar (❤️), jag har fått gå på jätteroliga fester & event, jag har fått åka på en resa till Prag som jag aldrig kommer att glömma och jag har lärt mig SÅ mycket. Både kunskapsmässigt men också om mig själv, om vad som är viktigt och vad jag värdesätter. 
 
Kanske är det även idag som jag inser att man inte kan göra mer än sitt bästa. Efter att TRE lärare påmint mig om detta på mindre än EN timma idag när jag satt och pluggade i skolan, så är det kanske dags att inse att det faktiskt är så, och fortsätta fylla på med fina minnen från gymnasiet, istället för att även avsluta med de där tårarna och den där ångesten. Kanske är det dags de här tre sista veckorna att själv ta till mig av vad jag själv säger mig ha lärt mig de här tre åren. Vad jag själv säger är viktigt; bland annat att man måste tillåta sig själv att ha kul och att lyssna på sig själv. (Trots betygssystemet som jag tidigare skrivit om här)
 
Du kan faktiskt inte göra mer än ditt bästa, och kom ihåg att "ditt bästa" inte alltid är på samma nivå. Det handlar om ditt bästa efter just dina förutsättningar vid just det tillfället!! Ibland är du starkare, ibland är du svagare. Men du gjorde iallafall vad som var ditt bästa vid just det tillfället ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress