21 juni 2018

1 vecka som en fri fågel 🕊

Glimtar från kameran Sommar 2018

"Han vill va fri som en fågel,fri som en fågel.
Och då är det som nånting ropar; - Kom!, i hans galna luffareblod."
- Rasmus på Luffen
Ja hörrni, nu har jag varit fri som en fågel i en vecka och en dag. Hur det känns? FANTASTISKT! 🙏🏼 Jag njuter faktiskt varje dag och påminner mig själv om hur härligt det är att jag faktiskt klarade det och tog studenten. Och jag ska sluta tjata nu haha, det börjar bli överdrivet, jag fattar (kommer dock ett inlägg till med bilder från självaste studentdagen heh).. Haha, men det är bara så otroligt härligt att äntligen vara fri och jag njuter från botten av hjärtat varje dag ❤️ Sen förstår jag att livet inte kommer att vara perfekt bara för att man inte behöver plugga hehe, men just nu är det sååå underbart, och det är värt att uppmärksamma - för då tror jag att man uppskattar det ännu mer. 🌟
 
Så vad har hänt under den här veckan som har varit så fantastiskt då? Ja, egentligen inte så mycket extraordinära saker som man kanske skulle kunna tro haha. Tänkte göra en liten sammanfattning från och med dagen efter studenten ☺️
 
Onsdag 13/6: Vaknade bredvid mitt hjärta efter världens bästa studentfest 🎉 Om sanningen ska fram så gick jag mest runt hemma och mådde illa den dagen heheheh 🥂 Och tittade på alla fina presenter, läste i min gästbok och kollade på alla bilder från världens bästa dag. 
 
Torsdag 14/6: Pluggade på PLU:er inför jobbstarten på Ica och åkte till stan för att köpa rödvinsglas för en peng jag fick på studenten 🍷☺️
 
Fredag 15/6: Jobbade på caféet ☕️
 
Lördag 16/6: Var bara hemma.. Bokade resa till Nice med mamma & syster 🙈💛 Och sen åkte jag till N och sov där 💘
 
Söndag 17/6: Jobbade på caféet ☕️
 
Måndag 18/6: Jobbade mitt första pass på Ica 6.75-10. Efter det gick jag hem, la mig i soffan, kollade youtube, sov, kollade film, gick en promenad och sov lite till haha. SÅ HIMLA GÖTT!
 Fina Larsson-tröjan som jag jobbar i nu under VM. Älskar den hahaha, tjatar om den jämt 😅
 
Tisdag 19/6: Gjorde exakt samma sak som måndagen och jag njöt till 100% av att BARA VARA! Utan plugg, utan måsten, utan nånting.. bara göra vad man vill: alltså ligga i soffan och kolla youtube utan att känna "jag borde skriva på samhällen nu..." 🙏🏼 Grillade med mamsen och systern ❤️ Mysigt!!!
 
Onsdag/igår: Vaknade bredvid N och hade fått ett sms "kan du jobba 12-14.30?", yes det kunde jag. Så jag jobbade, sen hade jag och Nicke dejtnight hihi 🙈 Vi åt middag på Pinchos och gick på bio 👑 GOS!
Idag: Jobbat på Ica 10-19. Jag älskar det! Alla är så himla snälla och gulliga, både personalen och kunderna ☺️ Väldigt trevligt hehe!
 
Så, det var det, för er som undrade haha 🙋🏽‍♀️ Ni bah nej ingen bryr sig Märta 🙄
Hoppas att ni också mår bra 💖
 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress