15 december 2018

Två fina dagar som Au Pair 🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Hej fina vänner! 
Igår väcktes jag av en Matto som ville ut (han var ledig från skolan så vi behövde inte ställa nån veckarklocka igår hehe), så jag klädde på mig och slängde i mig frukost och vi var utanför dörren på mindre än en halvtimma haha 😅Åt tillomed sista halvan av min macka på vägen heh.. Min frukost kommer inte direkt i första hand när M vill hitta på något heh ;)) Hur som helst så promenerade vi runt i China Town och tittade i små roliga butiker. Och vi hade SÅ kul tillsammans 💖Jag & Matteo har aldrig haft en sånhär "vän-dag". Vi relation har liksom bara blivit Au Pir och värdbarn men inte så mycket mer än så.. Men igår kändes det som att vi blev riktiga vänner och det var verkligen mysigt och betydde väldigt mycket 🙏🏼Efter vår lååånga promenad i tre timmar så gick vi hem och städade lite (jag städade haha) och åt lunch, innan vi gick ut igen för att åka skridskor ❄️När vi kom dit fick vi dock reda på att skridskobanan inte öppnade förrän om två timmar, så medan vi väntade kollade vi i lite butiker, drack varm choklad och klättrade klätterställning medan solen gick ner ☀️Hur mysigt och kul? Sen åkte vi alltså skridskor och skrattade massor innan vi blev iskalla och gick hem ⭐️🌙Barnen kollade på italiensk film i soffan och jag kollade på Trassel i mitt rum 💖 Tror faktiskt att det var jag som såg den barnsligaste filmen av oss 😂
 
En dag som gick i hastighet 110 hela tiden haha, men också en väldigt väldigt mysig och rolig dag ❤️
 (Bianca får inte vara med på bild på internet, därav bilderna på hus jag sett idag istället haha
 
Idag träffade jag min första värdfamilj för att ge en liten julklapp till Bianca och säga hjedå till dem innan jag åker hem nästa fredag🎁🎄Är så himla glad över att jag hann träffa dem igen, för även om jag fick flytta ut från dem så är jag extremt tacksam över att jag hamnade hos dem först, och vår relation är faktsikt starkare än raltionen till familjen jag är hos nu som jag dessutom varit hos en längre tid än Bianca-familjen ❤️Vi drack kaffe och promenerade en liten bit tillsammans innan jag kramade dem hejdå två gånger var och fick ett kort med en fin text som de skrivit 🙏🏼 
 
Sedan strosade jag runt i Milano en stund och köpte en liten julklapp till mig själv hehe ✨Har köpt några stycken faktiskt om jag ska vara ärlig 😅🙈Nu sitter jag hemma i mitt rum och lyssnar på musik medan jag tvättar mina och barnens handdukar. Ikväll blir en hemma-kväll och imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på?! Vi får se helt enkelt 🇮🇹
-
Så tacksam för dessa två dagarna med mina två värdbarn ❤️Känns fint att få så fina stunder med både Matteo & Bianca nu innan jag snart åker hem igen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress