20 december 2018

Separationsångest 🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Hörrni, imorgon åker jag hem efter över tre månader i Milano!!
Och precis som jag skrev i måndags så har jag så många olika känslor på en och samma gång.. Ena stunden har jag gråtit för att allt bara ska ta slut, och andra stunden vill jag inget annat än att tiden ska gå snabbare så att jag får hoppa på planet hem. Det är bara så konstigt allting. Imorn bitti ringer liksom väckarklockan som vanligt kl. 7 oså ska jag väcka Matteo och gå med honom till skolan, och några timmar senare ska jag äta köttbullar som mamma (❤️) lagat hemma. Hemma i Sverige. Alltså va? Det känns som att jag ska kastas mellan två olika världar och jag förstår ingenting haha. 
 
Kollade precis igenom en del bilder härifrån och alltså.. jag känner så mycket. Så mycket som inte går att förklara. Allt jag upplevt här, alla människor jag träffat, att jag bott hos två olika familjer och tar mat från kylskåpet lika självklart som jag gör det hemma. Detta är ju hemma nu. Och nu ska jag bara lämna det och aldrig mer komma tillbaka?! Jag ska säga hejdå till ett hem och till personer som ju ändå faktiskt är lite som min andra familj.. Jag har inte alltid älskat att vara Au Pair, det ska jag erkänna, men OJ vad glad jag är att jag gjorde denna resan och att jag åkte som just Au Pair.
Det känns bara.. ja men så märkligt att detta äventyret tar slut imorgon. Jag kan verkligen inte förklara det, men jag kan lova att det är riktig separationsångest! Separationsångest till Milano som stad, till livet som jag byggt upp här och till barnen! Ska jag liksom bara lämna Matteo imon på skolan och säga "have a good day, see you soon" som vanligt? Eller nä.. juste.. "see you soon" kan jag ju inte säga.. Alltså 🙁 Samtidigt ska det som sagt bli skönt att komma hem också, och jag har längtat efter imorgon sedan Johanna åkte hem haha, men idag har det mest varit ångestfyllt. Det blev så verkligt nu att det. tar. slut. Jag har ju liksom tagit detta livet för givet nu! Och tyckt det varit tråkigt att gå på samma gator om och om igen när jag inte haft något speciellt att göra.. Men snälla, kan jag inte bara få promenera på Corso Como, i Brera och vid Duomo liiite till?? 
 
Okej, ni förstår. Jag har separationsångest och vill inte hem. Samtidigt som jag vill hem. Haha 😅🤪
Här är iallafall lite bilder från sista veckan här.
Kaffe & Gelato m. Sara (kompis-Sara) ❤️ Finaste Sara, tänk att jag träffade dig här och att vi flyger hem tillsammans imorgon. Hade ingen aning om att jag skulle åka hem tillsammans med en kompis när jag satt ensam på landvetter och väntade på flyget hit för 3,5 månader sedan.. Vilken tur jag hade! ❤️
Och alltså ser ni mitt hår på bilderna ovanför?? Himla tur att jag redan bokat en klipptid nästa vecka för såhär kan jag ju inte gå runt 😅
Ett favorithus 💛
Sista kaffen på mitt favoritställe imorse ☕️ Och han som jobbar där kom och kramade mig för jag har sagt att jag åker hem imorgon. Ååh, bästa stället ❤️ (Och ja, det är en marabou-chokladbit på fatet. Tog med mig min adventschoklad idag och kollade på julkalendern medan jag drack min undrbara kaffe hehe ⭐️)
Oså en bild från sista promenaden i Milano 💚 Här grät jag faktiskt en skvätt hehe.. Är väldigt känslosam som sagt.... 🙈
 
Och ja, det var väl det. Nu väntar jag på att min värdmamma & Sara ("mitt barn"-Sara) ska komma hem oså ska vi äta pizza till middag 🍕Sista pizzan!!! 😭
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress