18 december 2018

Måndag, sista veckan i Milano 🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Ciao vänner!
Sista veckan i Milano har börjat, hur galet är inte det? På ett sätt känns det som att jag varit borta i en evighet, men samtidigt så tror jag att allt kommer vara- och kännas precis som vanligt när jag går innanför dörren hemma i Göteborg på fredag kväll. Jag tror att det kommer ta ett tag att förstå vad jag har varit med om. Att jag varit i Milano i över tre månader ensam, bott hos två olika familjer och liksom skapat ett helt nytt liv här borta. Att jag för alltid kommer känna att Milano också är mitt hem ❤️ 
Jag börjar typ gråta nu när jag skriver haha. Den senaste veckan har jag faktiskt längtat hem och kännt att nu är det dags för mig att komma hem igen. Och jag längtar sååå mycket efter att få krama Niklas, mamma, pappa & lillasyrran 🙈 Men det är så sjukt att jag bara ska lämna detta nu. Och att jag ska säga hejdå till Matteo och Sara. Jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så jobbigt, men nu när jag & Matteo ÄNTLIGEN börjat få en fin kompisrelation så är det faktiskt jättetråkigt att behöva lämna, samtidigt som jag känner mig ganska klar med att vara Au Pair nu. Åh, alltså det är så många blandade känslor på samma gång. Jag kommer gråta när jag lämnar Milano, men jag kommer gråta lika mycket när jag landar hemma och får se familjen & Niklas haha 🤷🏽‍♀️
Hur som helst, igår promenerade jag runt i stan en stund, shoppade lite hehhe (alltså jag testade att packa i söndags och äääähhhh, jag undrar hur jag ska få hem allt? Kan hända att jag får ta på mig typ två brallor och fyra tröjor eller nåt om jag ska kunna stänga väskan 😅 Ska kämpa för att få ihop det haha) och åt en gelato. Nu gäller det att klämma ut det sista goda här från Italien alltså 🇮🇹 
Mums mums 😋 Sen hämtade jag Matteo på skolan, hämtade Sara på simningen, handlade mat, köpte metrobiljetter till Matteo och när jag väl kom hem sedan så byggde jag & Matteo en lego-tågbana runt julgranen och lyssnade på Justin Bieber 🙊 Såå mysigt ❤️🎄
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress