5 december 2018

Hatad av hushållerskan & Julmarknad 🇮🇹

Au Pair i Milano 2018

Buongiorno! 🇮🇹
Startade gårdagen med frukost tillsammans med Sara & Johanna ☕️ Eller ja, först lämnade jag såklart Matteo på skolan och gick och handlade lite mjölk och sånt där. Och en ny toaborste för jag råkade göra sönder den andra.. woopsie 😅 Så jag har smygit in till föräldrarnas badrum och lånat deras toaborste när hushållerskan inte sett de senaste gångerna jag städat hahaha. Har inte vågat fråga hushållerskan om jag får låna den borsten hon använder för hon tycker ju inte om mig speciellt mycket som ni vet.. Eller jag kanske inte har berättat det här? Kort och gott så tycker inte hushållerskan i familjen om mig helt enkelt. Hon är i princip alltid arg på mig utan att jag riktigt kan förstå varför och de flesta dagarna så dukar hon t.ex inte åt mig utan lämnar min plats vid matbordet utan talrik osv. Jag har dock inte ens orkat ta upp detta med familjen även om det känts lite jobbigt ibland.. Jag dukar åt mig själv helt enkelt🌟, och försöker att inte bry mig så mycket om henne och hennes påhitt hehe. Men det är klart att det inte alltid är så kul att någon är arg och tyken utan att man vet vad man gjort för fel, och att en vuxen människa som jag träffar varje dag så tydligt visar att hon ogillar mig.. Men men, jag fortsätter bara att försöka vara trevlig mot henne iallafall 😋 
 
Tillbaka till gårdagen som började med en mysig frukost med mina favoriter ❤️ När vi suttit på caféet/restaurangen liiite för länge för att vara Italien (här tar man ju sin kaffe och brioche (croissant kallas brioche i Milano) på stående fot i baren) så förflyttade vi oss ut och satte oss i solen framför Arco della Pace ☀️ Såå mysigt att sitta där i 16°C och sol en decembertisdag hihi 🙈
Därefter promenerade jag till Matteos skola och på vägen gick jag igenom CityLife där denna fina fontänenen finns 😻 Det är så fint med vattnet och husen i bakgrunden!! 
När jag hämtat Matteo gick vi och handlade choklad till ett kalas som han skulle på på kvällen och sedan ville han visa mig en julmarknad som ligger nära där vi bor. Hade ingen aning om marknaden eller att det fanns ett litet område med massa affärer här där vi bor (förutom CityLife då) 🤷🏽‍♀️ Piazza Portello heter stället och det var såå mysigt att gå runt där med Matteo ⭐️ Han visade mig runt, förklarade vad tvålarna kostade som jag tittade på och att man kunde få sakerna man köpt inslagna i en liten stuga 🎁🎄 Det är verkligen en stund som jag kommer att minnas med honom ❤️ Han är inte alltid det lättaste barnet att handskas med när det kommer till att få honom att lyssna på mig och göra saker som han måste, men igår var allt bara så bra och mysigt när vi gick där 🙏🏼
Jag köpte torkad mango som jag satt och snaskade på medan Matteo hade lektion i kyrkan och därefter tog jag hans sparkcykel hem när han åkte vidare på kalas med en kompis mamma ✨ Det var så kul att sparka sparkcykel haha 😅 Världens bästa grejj ju!! 
 
Resten av kvällen åt jag bara middag med Sara för föräldrarna kom hem sent och sedan somnade jag sött efter en väldigt väldigt bra dag ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress