3 december 2018

Bergamo 🇼đŸ‡č

Au Pair i Milano 2018

I lördags morse trĂ€ffade jag Johanna pĂ„ centralstationen för att Ă„ka pĂ„ utflyk till Bergamo 🇼đŸ‡č 
Kanske var detta sista gĂ„ngen vi möttes pĂ„ centralen med frukostmacka i vĂ€skan för att ta tĂ„get och upptĂ€cka andra stĂ€der i Italien.. Det nĂ€rmar sig verkligen slutet av detta Ă€ventyret nu!! Helt galet! Men tĂ€nk vad mĂ„nga platser jag hunnit se utöver Milano: Como, Finale Ligure, Loano, Turin, Venedig, Verona, Crema och nu Ă€ven Bergamo. Helt otroligt đŸ™đŸŒ Det enda jag Ă€r lite ledsen över Ă€r att inte ha besökt Florens.. Men men, det Ă€r bara en anledning till att Ă„ka tillbaka till Italien 😉
 
Hur som helst började vi vĂ„r vistelse i Bergamo med att strosa runt pĂ„ en liten julmarknad och sedan köpte vi varsin kaffe ☕ SĂ„klart hehe!
Och sedan tog vi linbanan upp till 📍Citta Alta. Bergamo Ă€r liksom uppdelat i "upper city" och "lower city" och pĂ„ bilden hĂ€r ovan ser ni alltsĂ„ upper city, fast nerifrĂ„n dĂ€r man tog linbanan haha. 
😝PĂ„ vĂ€g till...
...📍Basilica Santa Maria Maggiore. Ser ni vilken vacker kyrka? Alla dessa mönster och riktiga KONSTVERK pĂ„ bĂ„de vĂ€ggar och tak. Helt otroligt! 💚 Ofattbart faktiskt haha!
Men sedan, mina vĂ€nner, gick vi in i 📍Duomo di Bergamo. Och om Santa Maria Maggiore var otroligt vacker sĂ„ var denna kyrkan OTROLIGT VACKER! Finner faktiskt inga ord för hur fint det var dĂ€r inne.. Det Ă€r verkligen den vackraste kyrkan jag nĂ„gonsin sett. HELT OTROLIGT! ✹Hade inte sagt nej till att ggifta mig dĂ€r hehehehe đŸ‘°đŸœ
 Och hĂ€r har ni utsikten frĂ„n Citta Alta ut över Citta Bassa đŸ˜» SĂ„ himla fint! Sedan jag flyttade till Italien sĂ„ har jag börjat Ă€lska utsikter haha. Tidigare har jag alltid tĂ€nkt "jaja, men det Ă€r massa tak bara", men det Ă€r verkligen sĂ„ fint ju! Iallafall i Verona och Bergamo 😉🙈
OsĂ„ var jag ju dĂ€r och sĂ„g utsikten med vĂ€rldens bĂ€sta vĂ€n ocksĂ„ ❀TĂ€nk att jag trĂ€ffade dig i Milano min fina Johanna, och att jag fĂ„tt upptĂ€cka sĂ„ mycket med dig, och gjort sĂ„ mycket skojj de hĂ€r mĂ„naderna 🌟
Efter tittande i kyrkor och pĂ„ utsikten sĂ„ var det dags för lunch (jag Ă„t nĂ„n typisk slags ravioli frĂ„n Bergamo med parmesan, smör och pancetta 😋 SĂ„g inte sĂ„ fint ut haha, men gott var det! VĂ€ldigt gott!!) och...
... gelato sĂ„klart 🍩Det spelar ingen roll att det var 1a december.. Klart att man ska Ă€ta gelato i Italien 🇼đŸ‡čDenna var dessutom riktigt riktigt bra!! SÅ god! đŸ™đŸŒâ­ïž Och ja.. sĂ„ avslutade vi vĂ„r lilla tripp till Bergamo. PĂ„ bĂ€sta sĂ€tt helt enkelt haha 😋
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress