Beskriv året med tre ord..
Händelserikt, festligt och kämpigt
Det har verkligen hänt SÅ mycket detta året, därmed händelserikt. Festligt.. ja det har varit festligt på många sätt; både mycket fester men också bara en massa skojj hela tiden! Lite kämpigt att flytta till ett nytt land ensam, men framför allt så får jag väl erkänna att sista terminen i trean var rätt kämpig. 
Så ja, händelserikt, festligt och kämpigt tycker jag beskriver 2018 bra ✨
 
Bästa minnet från detta året?
Oj, alltså det finns SÅ MÅNGA minnen från 2018 som jag aldrig kommer att glömma. 
Alla ❤️ dag m. Niklas i Stockholm, alla fester inför studenten och alla förberedelser inför studenten över huvud taget, Prag m. alla treor på skolan, min spa-present från Nicke, balen med Niklas & Majsan, alla kompisars studentmottagningar, BALEN OCH STUDENTEN (!!!), Ed Sheeran på Ullevi, Nice-resan m. mamma & syster, Malmö & Köpenhamn m. N, oså hela flytten till Milano såklart! 
 
Har hänt massa småsaker också som har varit väldigt roliga såklart. Kollade igenom min almanacka och alltså HJÄLP vilket bra år! Har haft SÅ roligt! 🙏🏼
Har du lärt dig något i år?
Hmm, alltså jag har ju säkert lärt mig extremt mycket under mina 3,5 månader i Italien. Till exempel att tandborstar och linsvätska är mycket dyrare än vad jag trodde haha 😉 Nej men en mer seriös sak jag tänkt på mycket är att jag lärt mig hur viktigt det är att ge sina barn kärlek, tid och uppmärksamhet ❤️ Jag kommer alltid att välja min familj och vänner framför allt annat i framtiden, ännu mer än innan!
 
Bästa köpet?
Flygbiljetten till Milano och avgiften till min Au Pair organisation! Lätt som en plätt!
Men om det ska vara något mer materiellt.. Hmm, min balklänning kanske? 😻
Vad spenderade du mest pengar på?
Allt kring studenten och balen heh 😅 Det blev ingen billig historia direkt! Men hjälp vad jag är glad över att jag unnade mig ALLT jag ville ha inför dom dagarna 🙊 
Och sen en heeeel del kaffe, gelato, luncher och middagar i Milano haha 🤷🏽‍♀️🍝☕️🍕🥂
 
Vilka låtar kommer påminna dig om 2018?
Bäst - Oskar Linnros (min mest lyssnade låt både 2017 & 2018 hehe)
Kan jag få ett vittne - Oskar Linnros
All I ever need - Austin Mahone
Hon få mig - Fricky
Cataleya - Jireel
 Champagne - Adoo
Studentsången!!!!
Photograph - Ed Sheeran
Da zero a cento - Baby K
Someone you loved - Lewis Capaldi
Taki Taki - DJ Snake, Selena Gomez
Dura - Daddy Yankee
Girls like you - Maroon 5
This I Promise You - NSYNC & Tonight - Westlife
 
Denna listan kan göras lååååång! Men här är några låtar iallafall hehe ✨
 
Lärde du känna några nya människor?
Ja verkligen! Bästis Johanna, Sara & Jasmina i Milano ❤️ SÅ glad för dom! Mina fina fina vänner ❤️
Vem har du umgåtts med mest?
Det måste väl ändå vara Nicke, även om vi var ifrån varann över 3 månader?!
Och barnen jag tagit hand om typ?! Ingen aning 🤷🏽‍♀️
 
Blev du kär i år?
Kärare isåfall 🙈
 
Har något varit extra bra med 2018?
Skulle nog vilja säga att 2018 har varit ett av de bästa åren i mitt liv någonsin, om inte DET bästa?  Men extra extra bra var självklart att jag äntligen tog studenten 🙏🏼 FYFAN VAD JAG ÄR BRA! 
Och att jag sedan åkte iväg på mitt största äventyr nånsin 🇮🇹 Det är så galet att jag gick på gymnasiet och pluggade i våras?!! Det känns som ett heeelt annat liv verkligen. Så ja, studenten och Italien var självklart extra bra med året 🥂
 
Vad kommer du sakna mest från året som gått?
Oj, hmm. Alltså även om studenten var det bästa någonsin så kommer jag ju inte "sakna" studenten liksom.. Men Italien såklart. Milano-livet och Milano-lyx-bubblan 🇮🇹🥂🙈 
Gjorde du något under 2018 som du aldrig gjort tidigare?
Det har ni redan koll på. Jag flyttade till Milano i tre och en halv månad helt ensam 🇮🇹 Och tog studenten då haha.. 
 
Tror du att 2019 kommer bli lika bra/bättre/sämre?
2018 är svårslaget, men tanken på att jag tagit studenten och kan göra vad jag vill nu är så härlig att jag absolut tror att 2019 kommer bli minst lika bra, oavsett om jag bara jobbar hemma i Göteborg eller ger mig iväg nånstans igen 🙈
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2019?
Ta hand om dig själv, kom ihåg att du är bra precis så som du är och fortsätt leva livet! För nu är du äntligen fri och kan göra precis vad du vill ✨