12 januari 2017

Podd-dags

Inspiration & tips Vardag

 
Jag älskar att lyssna på poddar. Gör alltid det medan jag sminkar mig på morgonen, men även på bussen, ibland innan jag ska sova, när jag promenerar osv.. Tänkte därför att jag skulle tipsa om mina tre favoriter. 
 
  
 
1. Mathilda & Andrea: Deras podd har jag lyssnat på läääänge. Inte riktigt sedan de började, men nästan. Har iallafall lyssnat igenom vartenda avsnitt (det har jag gjort på alla dessa tre poddtipsen) och tycker om allihop. 
Båda tjejerna bloggar och pratar i sin podd om livet som egenföretagare, när de tog studenten och om skolan, viktiga saker som feminism och en massa om kärlek och relationer. En riktig ungdomspodd!
 
2. Josefin & Vanja: Den här podden tipsade Maja om för rätt längesedan nu. Jag fastnade inte direkt, men när jag väl lyssnat ett tag så har jag inte kunnat sluta haha. Bli alltid glad när de släpper ett nytt avsnitt (på onsdagar) och det finns inga som har sådan energi som dem haha. De peppar och pratar med snajdiga och gulliga ord som inspirationstagram (instagram) poddiliner (vi som lyssnar) osv. De är riktiga glädjespridare som alltid försöker inspirera till att värna vardagsglädjen och ta fram alla tjejers Girlpower. ÄLSKAR DEN HÄR PODDEN. 
 
(Läser även deras bloggar flitigt, speciellt Vanjas. Vanja och hennes kille + son Iggy har även en youtubekanal som är helt underbaaar!!)
 
3. Parterapi (Med Margaux & Jacob): En podd jag inte lyssnat på så länge, men den har inte heller funnits särkilt länge. Trots att den är hyfsat ny så är den extremt rolig. Jacob är typ världens roligaste. Margaux blev "av misstag" gravid och är i 24:e veckan nu, så de ska alltså bli föräldrar och de pratar mycket om graviditeten och om barnet, vilket jag tycker är väldigt spännande och mysigt hihi. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress