25 januari 2017

I am a Woman.

Åsikter & tankar

 

Varje dag sker det våldtäkter runt om i världen, och ja, det är främst kvinnor som är utsatta. Varje dag blir kvinnor slagna. Varje dag får kvinnor lägre löner än män. Varje dag känner sig kvinnor förtryckta av patriarkatet i världen. Varje dag, varje minut.


Att man ens kan ställa frågor till en kvinna som blivit sexuellt ofredad om hon var full eller hade kort kjol. Vad fasen spelar det för roll?


Att man ens kan säga att feminism inte behövs när kvinnor far illa varje dag, varje minut.


Att jag ens ska behöva vara arg på samhällsstrukturen som idag råder där kvinnor varje dag blir förtryckta för att de är just kvinnor. Varje dag, varje minut.


Jag blir så arg. Ännu mer arg för att jag inte kan hjälpa. Jag kan säga vad jag tycker, jag kan stå upp för mina systrar, och jag hoppas att det en dag ska hjälpa. Vi måste fortsätta kämpa. Varje dag, varje minut.

Godnatt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress