20 augusti 2017

Brunch & Cake / La Rambla

Glimtar från kameran Sommar 2017

 
 
Dag 3 i Barcelona inleddes med brunch på Brunch & Cake vid Barceloneta ✨☕️🌸
Jag åt någon slags acaibowl som var knallblå, och Majken åt ricotta- and oatpannkakor eller något sånt 🙈 Väldigt gott och väldigt foto/instagramvänligt haha. 
 
 
 
 
 
Efter brunchen begav vi oss mot La Rambla. Otroligt fin väg att gå längs med vattnet från Barceloneta till den stora turistgatan 🌴 Skulle dock inte säga att La Rambla är något som måste hinnas med om man bara är på en kort visit i Barcelona. Det är en helt vanlig turistgata, med helt vanliga turistrestauranger och gatuförsäljare. Däremot tror jag att matmarknaden Boqueria, som ligger på La Rambla, är rolig att upptäcka. Vi kikade bara in snabbt, men det såg väldigt fint ut 🍋
Vill ni gå på en stor shoppinggata så skulle jag istället varmt rekommendera Passeig de Gracia. Där finns alla världens dyra märkesbutiker, men även affärer som spanska Zara & Mango 👜
-
Detta var alltså dagen innan terrordådet i Barcelona, och jag vill bara kort skriva att jag är extremt ledsen över vad som skedde, på gatan jag precis besökt. Men #WeAreNotAfraid! ❤️💛
 
 
 
 
På eftermiddagen gick vi runt bland husen i Gracía, innan vi köpte med oss lite mat till lägenheten. Småplock och bubbel stod på schemat ännu en gång 💘 Varför inte göra om första kvällens vinnande koncept liksom?
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress