18 april 2017

Quorngryta m. soltorkade tomater och purjolök

Mat, bakning & recept

 
Jag älskar den här grytan och bjöd därför på den, fast vegetarisk på min 18-årsdag, som jag tidigare nämnt. Den är helt fantastisk även med quorn så tänkte att jag slänger upp receptet på det här också. Den tåls att uppmärksammas en gång till hihi :)
 
Bilden tog Emma :) Perfekt för mig nu ju, då jag inte tänkte på det då hehe!!
-
Du behöver (ca 4-6 portioner):
ca. 300-400g quornbitar
1 purjolök
5-7 st soltorkade tomater
3 dl matlagningsgrädde
2 dl lätt creme fraiche
1 vitlöksklyfta
1 grönsaksbuljongtärning
Grillgrydda & peppar
 
Gör såhär:
1. Stek quornbitarna i kastrull med grillkrydda. 
-
2. Strimla purjolöken och skär de soltorkade tomaterna. Ha även i detta i kastrullen tills löken mjuknat lagom. 
-
3. Häll över grädden och creme fraichen. Pressa i vitlöksklyftan och smula ner buljongtärningen och låt allt sammans puttra en liten stund. Klart! 
 
Jag serverade med tagliatelle samt en sallad på ruccola, paprika och gurka. Väldigt enkelt och jag tyckte att ruccolan gjorde sig väldigt bra till detta :))
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress