9 november 2016

Vad hände egentligen?

Vardag Åsikter & tankar

-
Det är skrämmande och fruktansvärt att en så stor maktposition blev tilldelad en man vid namn Donald Trump imorse, eller igår Amerikansk tid. Det är hemskt att så många i världen vill se någon med åsikter som kränker andra personer på grund av religion, vilket land en kommer ifrån eller vilket kön en har. 
 
Jag vill erkänna att jag inte vet allt om Hillary Clinton's politik, inte heller allt om vad Trump vill, men jag VET att han har uttalat sig extremt fel om väldigt mycket saker. Jag VET att det han sagt på många håll är helt åt pipsvängen galet och att jag aldrig någonsin skulle stödja det jag hört. Jag VET att jag hellre skulle se Hillary som president med så mycket makt som det innebär. Vad hände egentligen? 
 
Hillary's consession speech var SÅ bra. Helt rätt, och allt annat än vad Trump säger. Han säger motsatsen, och jag kan verkligen inte förstå hans åsikter. Jag kan verkligen inte det. Och som sagt, jag vet inte allt om vad Hillary Clinton vill heller, men jag VET, åter igen, att hennes consession speech var 100% rätt och att hennes ord är så galet mycket klokare, vackrare och mänskligare än mycket av det Amerikas nästa president står för. 
 
"And to all the little girls who are watching this,
never doubt that you are valuable and powerful and deserving of every chance and opportunity in the world to pursue and achieve your own dreams." - Hillary Clinton
 
Det är så viktigt att komma ihåg att vi alla är lika mycket värda, oavsett religion, vilket land en kommer ifrån, kön etc. Vi måste komma ihåg att vi kvinnor är precis lika mycket värda som alla andra och att vi aldrig ska låta oss själva bli förminskade på något sett på grund av att vi är just kvinnor. 
 
Thank you Hillary, for highlighting this to the world, and for having faith in us women and respect for all of our differences. 
I'm with you!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress