17 juni 2016

Att dansa

Om mig Vardag

Ibland kommer det över mig. Hur mycket jag saknar att dansa. Som idag. Jag var på konsert och såklart fanns det dansare med i showen. Jag saknar det så mycket. Att dansa. 
 
Jag har dansat i så gott som hela mitt liv, förutom nu det senaste året. Nu är det ett år sedan jag slutade och jag saknar det så himla mycket vissa stunder. Det är något speciellt med att snöra på sig dansskorna, gå in i salen, öva på de senaste diagonalerna innan min älskade lärare kom för att börja klassen, och sedan kämpa in i det sista. 
 
Jag saknar att glida fram över golvet, att varje vecka kämpa som en tok med de himla piruetterna och att få höra min lärare säga "good job". Jag saknar att höra min lärare skrika på oss, puscha oss och sedan berömma oss. Jag saknar att göra tondues, piruetter, sit-ups, armhävningar, jazzwalks, chasse, att räkna till åtta om och om igen.. Jag saknar allting. 
 
Känslan av att flyga fram, att ta i med hela kroppen, att sträcka på fötterna och tårna så mycket att man får kramp och att om och om igen höra "nej en gång till" och efter flera gånger "good girls" är något som jag aldrig glömmer. Jag älskar att dansa och jag saknar det så mycket.
 
Dansen kommer alltid att vara en stor del av mig och mitt liv hur cheesy det än låter. Jag älskar att dansa. Det kommer jag alltid att göra. ♥
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress