17 augusti 2016

Födelsedagstårtan till Mormor

Mat, bakning & recept Sommar 2016

   
 
Tyvärr mobilbilder då jag var på jobbet när tårtan smaskades på, så mamma var snäll och fotade den snabbt åt mig hihi ♥
 
Såhär "fin" blev tårtan jag bakade till kära mormor när hon fyllde år nu i sommar. Visst syns det att den är hemmagjord och att jag ännu inte är något proffs, men ganska fin blev den allt ändå. Innuti hade jag jordgubbssylt (tyvärr köpt då jag inte hann göra egen), grädde och hemgjord vaniljkräm. 
 
Efter att ha fått rädda en alldeles för tjock vaniljkräm och gjort två bottnar istället för en så blev tårtan tillslut väldigt god har jag fått höra av mormors vänninor och släkten, så helt missnöjd är jag inte. Tur det!! Och man kan ju faktiskt inte alltid lyckas med allt på första försöket :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress